Odredbe i uvjeti

OPĆI UVJETI POSLOVANJA

 

OSNOVNI PODACI O PRODAVATELJU

Naziv: Altruist d.o.o.
Sjedište: Jalkovečka 31, 42000 Varaždin
Poduzeće upisano u registar Trgovačkog suda u Varaždinu.
Temeljni kapital u iznosu od 20.000,00 kn uplaćen u cijelosti.

Poslovna banka i broj žiro-računa:
Privredna banka Zagreb, PBZ
IBAN: HR9623400091110683421
MBS: 070110986,
OIB: 41889247574
PDV ID: HR41889247574
Osoba ovlaštena za zastupanje: Elvis Jakobović
Broj telefona: +385 42 488 558
Adresa elektroničke pošte: info@babyland.hr

 

OPĆE INFORMACIJE

Potrošač, u svojstvu kupca, sklapa ugovor o kupoprodaji sa ALTRUIST (dalje u tekstu „Prodavatelj“) u svojstvu prodavatelja.

Uvjeti poslovanja regulirani su u skladu sa zakonskim odredbama uzimajući u obzir naročito načela i odredbe direktiva i uredaba Europske unije.

Prodavatelj upućuje Korisnike da se prije kupnje upoznaju sa ovim Uvjetima te da iste redovito provjeravaju, kako bi bili upoznati sa svim pravima i obvezama. Prodavatelj zadržava pravo u bilo kojem trenutku izmijeniti ili dopuniti Uvjete korištenja. Promjene stupaju na snagu danom objave na web stranici. Nastavak pristupanja web stranici ili korištenja bilo kojeg dijela njezinog sadržaja smatrat će se pristankom na izmijenjene ili dopunjene Uvjete korištenja.

Pravne osobe kao kupci podliježu primjeni Zakona o obveznim odnosima i Zakona o elektroničkoj trgovini, te se na njih ne primjenjuje Zakon o zaštiti potrošača. Ovi uvjeti primjenjuju se na pravne osobe u dijelu koji se odnosi na postupak sklapanja ugovora, cijenu proizvoda, način plaćanja i otprema proizvoda, opis načina isporuke proizvoda, troškovi dostave, opće informacije. Prodavatelj može, prema svome izboru, pravnoj osobi omogućiti u svakom konkretnom slučaju prava koja ima kupac koji je potrošač.

Korisnik je osoba koja koristi web stranicu https://babyland.hr/  isto kao i svaki kupac posjetitelj web stranice https://babyland.hr/.

Sklapanje ugovora o kupoprodaji putem web stranice https://babyland.hr/  regulirano je u skladu sa zakonskim odredbama . Sklapanje ugovora putem web stranice https://babyland.hr/  predstavlja sklapanje ugovora na daljinu.

Trenutak sklapanja kupoprodajnog ugovora – ugovor o kupoprodaji proizvoda između Kupca i Prodavatelja sklopljen je onog trenutka kada Prodavatelj prihvati narudžbu i stavi Nalog u obradu.

Sredstva daljinske komunikacije jesu sva sredstva koja se bez istodobne fizičke prisutnosti trgovca i potrošača mogu koristit za sklapanje ugovora na daljinu, kao što je Internet i elektronička pošta.

Prodavatelj može raskinuti ugovor o kupoprodaji, ako kupac ne uplati kupoprodajnu cijenu u roku od 8 dana od dana sklapanja ugovora, te nije dužan izvršiti isporuku proizvoda do primitka kupoprodajne cijene, osim ako je Kupac odabrao način plaćanja pouzećem.

Sadržaj web stranice https://babyland.hr/  je dostupan na hrvatskom jeziku. Službeni jezik za sklapanje ugovora o kupoprodaji je hrvatski jezik.

Kupac proizvoda je svaka fizička ili pravna osoba koja kupuje proizvode putem web stranice https://babyland.hr/.

Kupac može biti samo punoljetna i poslovno sposobna osoba. Ugovor u ime i za račun maloljetnika i poslovno nesposobne osobe mogu zaključiti njihovi zakonski zastupnici ili skrbnici. Za postupanje suprotno ovoj odredbi, Prodavatelj ne snosi nikakvu odgovornost.

Kupac je dužan dati važeće i  potpune osobne podatke prilikom ispunjavanja registracijskog obrasca. Suprotno ponašanje Kupca ovlašćuje Prodavatelja da uskrati prodaju proizvoda ili pružanje svojih usluga.

Kupljeni proizvodi koriste se na vlastitu odgovornost.

 

OPĆE ODREDBE

Prodavatelj pruža online uslugu putem svoje Internet stranice na domeni https://babyland.hr/.

Kupac se upoznaje s glavnim obilježjima proizvoda na web stranici https://babyland.hr/.

Prodavatelj zadržava pravo izmjene informacija, uključujući cijene proizvoda i akcijske ponude na stranicama bez prethodne najave.

Uz sliku proizvoda nalazi se opis glavnih obilježja proizvoda i njegova cijena s PDV-om.

Prodavatelj ne isključuje mogućnost pogreške u iskazivanju cijena proizvoda ili akcijske ponude te se unaprijed ispričava kupcima ukoliko dođe do navedenog. U tom slučaju, Prodavatelj će obavijestiti kupca o nastaloj greški te nemogućnosti isporuke proizvoda.

Prodavatelj omogućuje korištenje web stranice na najbolji mogući način. To uključuje: nadgledanje rada servera, širenje kapaciteta prema broju korisnika, podršku korisnicima te otklanjanje eventualnih grešaka i problema u radu sustava. Prodavatelj ne preuzima odgovornost za eventualne probleme u radu stranica i usluga. Prodavatelj ne može jamčiti da korištenje web stranice neće biti prekinuto ili bez pogrešaka. Korisnik je suglasan s time da pristup web stranici ponekad može biti u prekidu ili privremeno nedostupan.

Prodavatelj zadržava pravo u bilo kojem trenutku izmijeniti ili ukinuti bilo koji segment poslovanja, uključujući sadržaj, vrijeme dostupnosti kao i opremu potrebnu za pristup ili korištenje stranica.

Korisnici koriste web stranicu na vlastitu odgovornost. Prodavatelj ni na koji način nije odgovoran za štetu koju korisnik može pretrpjeti korištenjem web stranice.

Prodavatelj zadržava pravo da onemogući pristup web stranici https://babyland.hr/ korisnicima u slučaju procjene da se ista koristi na neprikladan način. Prodavatelj zadržava pravo odbiti pristup web stranici https://babyland.hr/ bilo kome, na osnovu vlastitih procjena. Korisnik se obvezuje da će web stranicu koristiti na način da ne ugrožava resurse i usluge u cijelosti. Neprimjereno korištenje web stranice https://babyland.hr/ zabranjeno je i rezultira ukidanjem pristupa istoj.

Prodavatelj zadržava pravo trenutno ukinuti korisničke račune Korisnika u slučaju bilo kakvog ponašanja koje Prodavatelj, prema svojoj diskrecijskoj ocjeni, smatra neprihvatljivim, kao i u svakom slučaju nepoštivanja Općih uvjeta poslovanja.

Sadržaj web stranice zaštićen je autorskim pravima. Stranice https://babyland.hr/   su u vlasništvu tvrtke ALTRUIST d.o.o. Sav sadržaj na  https://babyland.hr/ kao što su tekstovi, grafički sadržaji, zaštitni znakovi (logotipi), ikonice, audio i video zapisi, digitalni downloadi, softverski paketi i podaci vlasništvo su https://babyland.hr/  ili  dobavljača sadržaja i zaštićeni su domaćim i međunarodnim propisima o zaštiti autorskog i srodnih prava odnosno prava industrijskog vlasništva i njihova neovlaštena uporaba predstavlja povredu propisa o zaštiti prava intelektualnog vlasništva. Sav softver koji se koristi na https://babyland.hr/  je vlasništvo ALTRUIST d.o.o. ili dobavljača softverskih rješenja i zaštićen je propisima o zaštiti autorskog i srodnih prava.

Prodavatelj ulaže u razvoj procesa davanja recenzija. Recenzije podliježu procesu provjere identiteta korisnika, te Prodavatelj ulaže napore da objavljene recenzije potječu od potrošača koji su proizvod doista koristili ili kupili. Prodavatelj ne prakticira niti potiče podnošenje lažnih potrošačkih recenzija ili preporuka, ili naručivanje od druge pravne ili fizičke osobe da ih podnese, ili pogrešno predstavljanje potrošačkih recenzija ili društvenih preporuka radi promocije proizvoda. Na recenzije ostavljene putem Google, Facebook, Instagram, Twitter i YouTube računa, Prodavatelj nema utjecaj te ne može utjecati na njihove tehničke postavke u pogledu verifikacije identiteta korisnika koji daju recenzije.

 

Informacije o proizvodima

Slike proizvoda su preuzete od proizvođača ili dobavljača i samo su ilustrativne prirode, te ne moraju nužno i u svim detaljima odgovarati stvarnom izgledu i sadržaju proizvoda. S obzirom na mogućnost individualnog podešavanja monitora na računalu, razlike u percepciji boje ljudskog oka i slične varijable, Prodavatelj ne jamči potpunu sukladnost boja isporučenih proizvoda s bojama kako ih Kupci vide na zaslonu svog monitora. U slučaju gore navedenog nesklada između proizvoda prikazanog na slici i isporučenog proizvoda, ne radi se o nedostatku proizvoda te se samim time ne radi o osnovi za povrat proizvoda.

Prodavatelj zadržava pravo pogreške u opisu ili slikama pojedinog proizvoda, kao i pravo izmjene informacija, slika i cijena proizvoda bez prethodne najave.

 

POSTUPAK SKLAPANJA UGOVORA

Kupovina se obavlja na web stranicama Prodavatelja https://babyland.hr/ ili fizički u trgovinama Babyland WestGate, Babyland Split, Babyland Varaždin.

Kupci proizvode pretražuju na tražilici ili putem odabira kategorija u glavnom izborniku. Za dodatne informacije o proizvodu, potrebno je kliknuti na željeni proizvod.

Nakon provjere cijene i raspoloživosti, Kupci proizvode dodaju u košaricu klikom na gumb “DODAJ U KOŠARICU”.

U sadržaju košarice vidljiva je cijena zajedno sa cijenom dostave.

Ukoliko Kupac ima kod za popust, upisuje ga u odgovarajući rubriku “ Kod kupona”.

 

Klikom na gumb “ KRENI NA PLAĆANJE” otvorit će  se stranica na kojoj se upisuju podaci za plaćanje:

  • Vrsta kupca
  • Grad/mjesto
  • Država
  • Poštanski broj
  • Ime
  • Prezime
  • Adresa e-pošte
  • Broj telefona

 

Prije podnošenja narudžbe, potrebno je označiti polje „Slažem se s Uvjetima poslovanja i upoznat/a sam s time da narudžba uključuje obvezu plaćanja “.

* Ugovor se smatra sklopljen tek kada narudžba kupca bude stavljena u obradu od strane referenta zaduženog za obradu narudžbi.

 

CIJENA

Cijene proizvoda su maloprodajne. Cijene proizvoda i cijene dostave izražene su u službenoj valuti te je u istima sadržan pripadajući PDV. Prije plaćanja, vidljiv je iznos koji će se naplatiti, ovisno o odabranom načinu plaćanja.

Prodavatelj je ovlašten mijenjati cijene bez prethodne obavijesti. Također, Prodavatelj je ovlašten bez prethodne obavijesti odrediti cijenu nižu od redovne za pojedini proizvod, grupu proizvoda i/ili za sve proizvode, kao i za određeni način plaćanja, a što obuhvaća, među ostalim, akcijsku prodaju, rasprodaju, sezonsko sniženje, prodaju proizvoda s greškom i prodaju proizvoda kojima istječe rok uporabe. Navedene pogodnosti mogu biti isključive za web kupovinu što će Kupcu biti naznačeno prije same kupovine.

Cijena proizvoda bit će ona koja je navedena u svakom trenutku na  mrežnoj stranici, osim u slučaju očite pogreške. Iako Prodavatelj poduzima sve kako bi osigurao da su cijene navedene na mrežnoj stranici ispravne, može doći do pogreške. Ako Prodavatelj otkrije grešku u cijeni nekog proizvoda, obavijestit će Kupce  što je prije moguće i dati im mogućnost potvrđivanja narudžbe po ispravnoj cijeni ili otkazivanja narudžbe. Ako Prodavatelj nije u mogućnosti da se javi Kupcima, narudžba će se smatrati otkazanom, a svi plaćeni iznosi bit će nadoknađeni Kupcu u cijelosti.

 

* Svaki artikl koji je na prodaju mora imati izražen svoju vrijednost, no moguće je da se na web trgovini pojave artikli s neispravnim cijenam (iz tehničih razloga) ili čak bez izražene vrijednosti (0,00 EUR), u takvim slučajevima zadržavamo pravo da po zaprimanju narudžbe pošaljemo naručitelju ponudu s ispravim iznosom artikla.

 

PLAĆANJE

 

U sljedećem koraku, Kupac upisuje podatke za plaćanje i odabire način plaćanja.

Moguće je koristiti kreditne i debitne kartice Maestro, MasterCard, VISA, Diners, KEKS Pay, Paypal, uplata na bankovni račun i plaćanje pouzećem.

 

Plaćanje karticama

 

  1. Jednokratno – karticama svih banaka

 

  1. 2 – 12 rata za sve iznose – kreditnim i debitnim karticama Zagrebačke banke, PBZa, Erste banke, te Diners karticom.

 

Sigurnost plaćanja karticama

 

Sigurnost plaćanja kreditnim karticama je zaštićena i osigurana uporabom SSL enkripcije. Stranice za naplatu putem interneta osigurane su korištenjem Secure Socket Layer (SSL) protokola sa 128/256-bitnom enkripcijom podataka. SSL enkripcija je postupak šifriranja podataka radi sprječavanja neovlaštenog pristupa prilikom njihovog prijenosa. Time je omogućen siguran prijenos informacija te onemogućen nedozvoljen pristup podacima prilikom komunikacije između računala Kupca i WebPay servisa, te obratno.

WebPay servis i financijske ustanove (kartične kuće) razmjenjuju podatke uporabom virtualne privatne mreže (VPN), koja je zaštićena od neautoriziranog pristupa. Brojevi kreditnih kartica se ne pohranjuju i nisu dostupni neovlaštenim osobama.

 Pri plaćanju na web trgovini koristi se  CorvusPay – napredni sustav za siguran prihvat platnih kartica putem interneta.

CorvusPay osigurava potpunu tajnost  kartičnih podataka već od trenutka kada se upišu u CorvusPay platni formular. Platni podaci prosljeđuju se šifrirano od  web preglednika Kupca do banke koja je izdala  karticu. Trgovina Prodavatelja nikada ne dolazi u kontakt s cjelovitim podacima o platnoj kartici Kupca. Također, podaci su nedostupni čak i djelatnicima CorvusPay sustava. Izolirana jezgra samostalno prenosi i upravlja osjetljivim podacima, čuvajući ih pri tom potpuno sigurnima.

Formular za upis platnih podataka osiguran je SSL transportnom šifrom najveće pouzdanosti.

Svi skladišteni podaci dodatno su zaštićeni šifriranjem, korištenjem kriptografskog uređaja certificiranog prema FIPS 140-2 Level 3 standardu. CorvusPay zadovoljava sve zahtjeve vezane uz sigurnost on-line plaćanja propisane od strane vodećih kartičnih brandova, odnosno posluje sukladno normi – PCI DSS Level 1 – najviši sigurnosni standard industrije platnih kartica. Pri plaćanju karticama uvrštenim u 3-D Secure program banka uz valjanost same kartice dodatno potvrđuje i identitet Kupca pomoću tokena ili lozinke.

Corvus Info sve prikupljene informacije smatra bankovnom tajnom i tretira ih u skladu s tim. Informacije se koriste isključivo u svrhe za koje su namijenjene. Osjetljivi podaci Kupaca u potpunosti su sigurni, a njihova privatnost zajamčena je najmodernijim zaštitnim mehanizmima. Prikupljaju se samo podaci nužni za obavljanje posla sukladno propisanim zahtjevnim procedurama za on-line plaćanje.

Sigurnosne kontrole i operativne procedure primijenjene na infrastrukturu Prodavatelja osiguravaju trenutnu pouzdanost CorvusPay sustava. Uz to održavanjem stroge kontrole pristupa, redovitim praćenjem sigurnosti i dubinskim provjerama za sprječavanje ranjivosti mreže te planskim provođenjem odredbi o informacijskoj sigurnosti trajno održavaju i unaprjeđuju stupanj sigurnosti sustava zaštitom kartičnih podataka Kupaca.

* Detaljnije o zaštiti podataka možete pročitati na linku POLITIKA PRIVATNOSTI

 

Uplata na bankovni račun

 

Ukoliko su Kupci odabrali ovaj način plaćanja, na  e-mail adresu će dobiti potvrdu sa svim podacima potrebnim za uplatu, uključujući broj računa na koji trebaju uplatiti vrijednost narudžbe. Uplatu mogu izvršiti korištenjem internet bankarstva ili načinom na koji inače plaćaju svoje račune – putem banke, pošte, Fine ili sl.
Po zaprimljenoj uplati (nakon što uplata bude  vidljiva Prodavatelju), Prodavatelj će poslati Kupcu naručene proizvode.

 

Podaci za uplatu putem internet bankarstva ili opće uplatnice:

IBAN: HR9623400091110683421

Primatelj: ALTRUIST d.o.o.

Adresa: Jalkovečka 31, 42000 Varaždin

Poziv na broj: Model 00 i OIB Kupca.

U opis plaćanja se upisuje broj narudžbe.

 

Plaćanje pouzećem

Plaćanje pouzećem omogućava Kupcima  da iznos narudžbe plate prilikom dostave na adresu koju su naveli kao adresu dostave. Plaćanje pouzećem se vrši isključivo u gotovini, dostavljaču prilikom same isporuke na navedenu adresu. Usluga plaćanja pouzećem se naplaćuje 0,90 EUR. U slučaju da primatelj nije u mogućnosti zaprimiti pošiljku na definiranoj dostavnoj adresi u trenutku dostave, dostavljač ostavlja obavijest o prispijeću pošiljke. Za artikle iznad 200,00 EUR naručene pouzećem potrebno je izvršiti uplatu rezervacije u iznosu od 50%, a preostali dio se plaća pouzećem.

  

DOSTAVA

 

OSOBNO PREUZIMANJE

Kada Kupac odabere osobno preuzimanje u poslovnici, isporuka proizvoda se vrši u  poslovnici Prodavatelja koja je odabrana od strane Kupca u završnim koracima online narudžbe.

Ukoliko je naručeni proizvod dostupan na zalihama, tada Prodavatelj proizvod uobičajeno šalje 2 do 5 radnih dana nakon narudžbe. Dostava putem dostavne službe (GLS, HP, Overseas, DPD) obično traje dodatnih 2 do 5 radnih dana.

U slučaju da proizvoda nije dostupan u zalihama tada vrijedi rok isporuke istaknut u opisu proizvoda.

Artikli koji u prikazu imaju napomenu Dostupno uz narudžbu, se ne nalaze na lageru i za njih se primjenjuje rok isporuke 3-8 tjedana.

 Paketi se šalju GLS, HP, Overseas ili DPD dostavnom službom i djelatnici ga dostavljaju do ulaznih vrata objekta.

Roba poslana GLS dostavnom službom obično stiže unutar 48 sata nakon slanja, a u većini slučajeva unutar 24 sata. Subota i nedjelja nisu uključene. Kada Vam Prodavatelj pošalje robu, obavijestit će Vas e-mail porukom i od tada se računa vrijeme dostave GLS, HP, Overseas i DPD dostavne službe.

U slučaju dostave na otok, ukoliko Kupac naručuje dječji namještaj, isporuka je moguća do najbližeg  distributivnog centra na kopnu. Dječji namještaj se u pravilu isporučuje na paletama iz sigurnosnih razloga, kako dostavne službe ne isporučuju palete na otoke, iz tog razloga nije moguća dostava namještaja paletno direktno na otoke.

 Svi proizvodi su zapakirani i zaštićeni tako da se uobičajenom manipulacijom u transportu ne mogu oštetiti. Prodavatelj preporuča otvoriti pošiljku pred dostavljačem i usporediti dostavljene proizvode  s računom, a ako nešto nedostaje ili su isporučeni proizvodi koji nisu naručeni, odmah ih reklamirati dostavljaču.

Pri preuzimanju dostavljenih proizvoda provjera ispravnosti narudžbe ovisi o Kupcu. Potpisom potvrde o primitku pošiljke Kupac  potvrđuje da je primio neoštećen paket, odnosno smatra se da je Kupac pregledom pošiljke utvrdio da su preuzeti proizvodi bez oštećenja, da kvantitativno i kvalitativno odgovaraju proizvodima s računa. U slučaju kada Kupac naručene i plaćene proizvode odbije preuzeti bez valjanog razloga, Prodavatelj ima pravo tražiti od Kupca naknadu troškova manipulacije i transporta.

Ukoliko kupac ne preuzme proizvod ili odbije preuzeti proizvod bez valjanog razloga, Prodavatelj zadržava pravo zahtijevati nadoknadu troškova manipulacije, transporta i drugih mogućih troškova. Nepreuzete pakete za koje je kupac odabrao način plaćanja pouzećem Prodavatelj čuva u maksimalnom trajanju do 5 dana od neuspjele dostave/obavijesti o preuzimanju, u kojem je moguće proizvod preuzeti po dogovoru. Nakon toga ugovor se smatra raskinutim i novac koji je plaćen za proizvod će biti vraćen.

  

Troškovi dostave

 

Cijena dostave GLS-om, HP-om, Overseas i DPD je 4,00 EUR.

Trošak dostave se obračunava samo za narudžbe ispod 53,00 EUR.

 

* Detaljne uvjete dostave možete pročitati OVDJE.

 

MATERIJALNI NEDOSTACI

 

Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke proizvoda do trenutka prijelaza rizika na kupca (trenutak predaje stvari u posjed kupcu ili trećoj osobi određenoj od strane kupca, a koja nije prijevoznik), bez obzira je li mu materijalni nedostatak bio poznat. Također, Prodavatelj  odgovara i za one materijalne nedostatke koji se pojave nakon prijelaza rizika na kupca ako su posljedica uzroka koji je postojao prije toga.

Predmnijeva se da je nedostatak koji se pojavio u roku od godine dana od prijelaza rizika na kupca postojao u vrijeme prijelaza rizika, osim ako prodavatelj ne dokaže suprotno ili suprotno proizlazi iz naravi stvari ili naravi nedostatka.

 

Nedostatak postoji:

  • ako stvar ne odgovara opisu, vrsti, količini i kvaliteti odnosno nema funkcionalnost, kompatibilnost, interoperabilnost i druge značajke kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji
  • ako stvar nije prikladna za bilo koju posebnu namjenu za koju je potrebna kupcu i s kojom je kupac upoznao prodavatelja najkasnije u trenutku sklapanja ugovora te u odnosu na koju je prodavatelj dao pristanak.
  • ako stvar nije isporučena sa svom dodatnom opremom i uputama, uključujući upute za instalaciju, kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji ili ako stvar nije isporučena s ažuriranjima kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji,
  • ako stvar nije prikladna za upotrebu u svrhe za koje bi se stvar iste vrste uobičajeno koristila, uzimajući u obzir sve propise Europske unije i propise Republike Hrvatske, tehničke standarde ili, ako takvih tehničkih standarda nema, primjenjive kodekse ponašanja u određenom području ako oni postoje,
  • ako stvar ne odgovara kvaliteti i opisu uzorka ili modela koji je prodavatelj stavio na raspolaganje kupcu prije sklapanja ugovora
  • ako stvar nije isporučena s dodatnom opremom, uključujući ambalažu, upute za instalaciju ili druge upute, čiji primitak kupac može razumno očekivati
  • ako stvar ne odgovara količini ili nema ona svojstva i druge značajke, uključujući one koje se odnose na trajnost, funkcionalnost, kompatibilnost i sigurnost, koji su uobičajeni za stvar iste vrste i koje kupac može razumno očekivati s obzirom na prirodu stvari te uzimajući u obzir sve javne izjave koje su dali prodavatelj ili druge osobe u prethodnim fazama lanca transakcija, uključujući proizvođača ili koje su dane u njihovo ime, osobito u oglašavanju ili označivanju
  • ako je stvar nepravilno instalirana odnosno montirana, a usluga instalacije odnosno montaže čini dio ugovora o kupoprodaji i obavio ju je prodavatelj ili osoba za koju on odgovara
  • ako je stvar za koju je bilo predviđeno da je instalira odnosno montira kupac nepravilno instalirana odnosno montirana od strane kupca, a nepravilna instalacija odnosno montaža posljedica je nedostatka u uputama koje je dostavio prodavatelj ili, u slučaju stvari s digitalnim elementima, koje je dostavio prodavatelj ili dobavljač digitalnog sadržaja ili digitalne usluge.

 

Kupac je obvezan obavijestiti Prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od prijelaza rizika na potrošača (preuzimanja proizvoda), sve sukladno prirodi proizvoda i uputama za korištenje proizvoda (rok trajanja).

Kad se nakon primitka stvari od strane kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio.

Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto proteknu dvije godine od predaje stvari. Prava kupca koji je pravodobno obavijestio prodavatelja o postojanju nedostatka gase se nakon isteka dvije godine, računajući od dana odašiljanja obavijesti prodavatelju, osim ako je prodavateljevom prijevarom kupac bio spriječen da ih ostvaruje.

 

Ako se utvrdi postojanje materijalnog nedostatka prodavatelj može imati jednu od sljedećih obveza, sve u skladu sa odredbama Zakona o obveznim odnosima:

  • uklanjanje nedostatka
  • predaja drugog proizvoda bez nedostatka
  • sniženje cijene
  • raskid ugovora

 

Prava temeljem materijalnog nedostatka na proizvodu regulirana su Zakonom o obveznim odnosima.

Kupac može raskinuti ugovor samo ako je prethodno dao prodavatelju naknadni primjereni rok za ispunjenje.

Kupac može raskinuti ugovor i bez ostavljanja naknadnog roka ako mu je Prodavatelj nakon obavijesti o nedostacima priopćio da neće ispuniti ugovor ili ako iz okolnosti konkretnog slučaja očito proizlazi da prodavatelj neće moći ispuniti ugovor ni u naknadnom roku, kao i u slučaju kad kupac zbog zakašnjenja prodavatelja ne može ostvariti svrhu radi koje je sklopio ugovor.

Ako Prodavatelj u naknadnom roku ne ispuni ugovor, on se raskida po samom zakonu, ali ga kupac može održati ako bez odgađanja izjavi prodavatelju da ugovor održava na snazi.

Prodavatelj ima pravo odbiti uklanjanje nedostatka ako su popravak i zamjena nemogući ili bi mu time bili prouzročeni nerazmjerni troškovi uzimajući u obzir sve okolnosti, a osobito vrijednost stvari bez nedostatka, značaj nedostatka i pitanje može li se popravak odnosno zamjena obaviti bez znatnih neugodnosti za kupca.

 

Kada je kupac pravna osoba na njega se odnose pravila o materijalnom nedostatku propisana Zakonom o obveznim odnosima, posebno u dijelu u kojem je materijalni nedostatak za pravne osobe uređen drugačije od ovdje navedenoga u Uvjetima korištenja, tada se primjenjuje Zakon o obveznim odnosima.

 

JAMSTVO

 

Pored odgovornosti za materijalne nedostatke, Prodavatelj svojim kupcima omogućuje prava iz jamstva za ispravnost prodane stvari. Proizvod ima jamstveni list na kojem je označena dužina jamstvenog roka i uvjeti pod kojima se jamstvo priznaje. Jamstveni list se dostavlja s računom i uputama za uporabu. ALTRUIST d.o.o., kao zastupnik marke Bebetto i Leclerc Baby je ovlašteni serviser svih proizvoda navedenih brendova, te se kao takav ugovorno obvezuje da će kupcu u razumnom roku izvršiti potreban servis ili zamjenu dijelova. Kako bi ostvario prava na temelju komercijalnog jamstva, Kupac je dužan čuvati jamstveni list, račun ili drugi dokaz o kupnji.

Prava koje Kupac ima na temelju komercijalnog jamstva, ni na koji način ne utječu na postojanje zakonskog jamstva i na odgovornost Prodavatelja za materijalne nedostatke stvari.

Jamstveni rokovi počinju teći od datuma preuzimanja pošiljke. Datum preuzimanja pošiljke je točan dan zaprimanja robe kod kupca.

Oštećenja i promjene na proizvodima koje su posljedica nepravilnog korištenja i nepostupanja u skladu s uputama za uporabu i uvjetima iz jamstvenog lista nisu pokrivena jamstvom. Jamstvo ne pokriva standardno trošenje potrošnog materijala kao što su: gume, zračnice, kočnice, bužiri kočnica i mjenjača, sajle kočnica, žarulje, baterija itd.

 

 

PRIGOVORI

 

Na zaprimljene pisane prigovore Prodavatelj odgovara u zakonom propisanom vremenskom roku od 15 dana. Kupac svoj prigovor može podnijeti  slanjem e-maila na adresu: reklamacije@altruist.hr, poštom poslati na adresu: Altruist d.o.o., Jalkovečka 31, 42000 Varaždin ili podnijeti prigovor osobno u poslovnicama Prodavatelja.

Kako bi Prodavatelj odgovorio na pisani prigovor koji nije upućen elektroničkom poštom, mole se potrošači da navedu točne podatke o svome imenu i prezimenu te adresi na koju će im biti dostavljen odgovor.

U slučaju eventualnog spora Prodavatelj i potrošač će spor riješiti mirnim putem, a ukoliko nije moguće nadležan je stvarno i mjesno nadležan sud u Varaždinu uz primjenu hrvatskog prava.

Rješavanje sporova je moguće pred drugim centrima za mirenje.

Potrošačke sporove moguće je rješavati putem ODR platforme Europske komisije https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HR.

Pravila o pisanom prigovoru potrošača ne odnose se na pravne osobe, a na koje se primjenjuje Zakon o obveznim odnosima i Zakon o elektroničkoj trgovini.

 

PRAVO NA JEDNOSTRANI RASKID UGOVORA

 

Kupac ima pravo, ne navodeći razloge, jednostrano raskinuti Ugovor (narudžbu) u roku od 14 dana, a koji teče od dana kada je korisniku ili trećoj osobi koju je Kupac odredio, a koja nije prijevoznik, proizvod koji je predmet Ugovora predan u posjed, odnosno u slučaju sklapanja Ugovora o usluzi, od dana sklapanja Ugovora. Pravne osobe nemaju ovo pravo.

 

Kupac nema pravo na jednostrani raskid ugovora ako je:

  • ugovor o uslugama Prodavatelj u potpunosti ispunio, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak Kupca, te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odsjeka ako usluga bude u potpunosti ispunjena;
  • predmet ugovora roba ili usluga čija je cijena ovisna o promjenama na financijskom tržištu koje su izvan utjecaja Prodavatelja, a koje se mogu pojaviti za vrijeme trajanja prava Kupca na jednostrani raskid ugovora;
  • predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji Kupca ili koja je jasno prilagođena Kupca;
  • predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo istječe rok uporabe;
  • predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave kao što su primjerice ulošci, blazinice, grudnjaci, izdajalice, sterilizatori, moitori, dude, četke, jastuci za dojenje, steznici i drugi proizvodi koji dolaze u dodir s kožom ;
  • predmet ugovora roba koja je zbog svoje prirode nakon dostave nerazdvojivo pomiješana s drugim stvarima;
  • predmet ugovora isporuka alkoholnih pića čija je cijena ugovorena u trenutku sklapanja ugovora, a dostava može uslijediti tek nakon 30 dana, ako je cijena ovisna o promjenama na tržištu koje su izvan utjecaja trgovca;
  • Kupca posebno zahtijevao posjet Prodavatelja radi obavljanja hitnih popravaka ili poslova održavanja, s time da ako prilikom takvog posjeta, uz one usluge koje je Kupac izrijekom zahtijevao, Prodavatelj pruži i neke druge usluge, odnosno isporuči i neku drugu robu osim one koja je nužna za obavljanje hitnih popravaka ili poslova održavanja, Prodavatelj ima pravo na jednostrani raskid ugovora u vezi s tim dodatnim uslugama ili robom;
  • predmet ugovora isporuka zapečaćenih audiosnimaka ili videosnimaka, odnosno računalnih programa, koji su otpečaćeni nakon isporuke;
  • predmet ugovora isporuka novina, periodičnog tiska ili magazina, s iznimkom pretplatničkih ugovora za takve publikacije;
  • ugovor sklopljen na javnoj dražbi;
  • predmet ugovora pružanje usluge smještaja koji nije namijenjen stanovanju, pružanje usluge prijevoza robe, usluge najma vozila, usluge isporuke hrane i pića ili usluga vezanih uz slobodno vrijeme, ako je ugovoreno da usluga bude pružena određenog datuma ili u određenom razdoblju;
  • predmet ugovora isporuka digitalnog sadržaja koji nije isporučen na tjelesnom mediju ako je ispunjenje ugovora započelo uz izričit prethodni pristanak Kupca te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će time izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora;

 

Za ostvarenje prava na jednostrani raskid Ugovora, Kupac mora obavijestiti Prodavatelja o svojoj odluci o jednostranom raskidu Ugovora prije isteka roka i to nedvosmislenom izjavom poslanom poštom na adresu Altruist d.o.o, Jalkovečka 31, 42000 Varaždin, ili elektroničkom poštom na info@babyland.hr, a u kojoj će navesti svoje ime i prezime, adresu, broj telefona, telefaksa ili adresu elektroničke pošte, ili se može koristiti i priloženim pisanim obrascem za jednostrani raskid Ugovora.

Obrazac za jednostrani raskid Ugovora Kupac može preuzeti (obrazac), elektronički ispuniti i poslati elektroničkom poštom na info@babyland.hr, a u kojem će mu slučaju Prodavatelj bez odgađanja dostaviti potvrdu primitka obavijesti o jednostranom raskidu Ugovora elektroničkom poštom.

Link za preuzimanje obrasca o jednostranom raskidu Ugovora.

 

Ako Kupac jednostrano raskine Ugovor, izvršit će mu se povrat zaprimljenog novca uključujući i troškove isporuke, bez odgađanja, a najkasnije u roku od u roku od 14 dana od dana kada je Prodavatelj zaprimio odluku Kupca o jednostranom raskidu Ugovora, osim ukoliko je Kupac odabrao drugu vrstu isporuke, a koja nije najjeftinija standardna isporuka koja je ponuđena.

Povrat novca bit će izvršen na isti način na koji je Kupac izvršio uplatu, a u slučaju da Kupac pristaje na drugi način povrata plaćenog iznosa, ne snosi nikakve troškove u odnosu na povrat. Povrat novca Prodavatelj može izvršiti tek nakon što proizvod bude vraćen  nazad.
Korisnik je dužan proizvod predati ili ga poslati na adresu Altruist d.o.o, Jalkovečka 31, 42000 Varaždin, bez nepotrebnog odgađanja, a u svakom slučaju najkasnije u roku od 14  dana od dana kada je Prodavatelju uputio svoju odluku o jednostranom raskidu Ugovora, te sve izravne troškove povrata proizvoda Kupac mora snositi sam.

Kupac je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti proizvoda koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.

 

Kako bi Kupac utvrdio prirodu, obilježja i funkcionalnosti robe isti može postupati sa robom i pregledati robu isključivo na način na koji je to uobičajeno pri kupnji robe u prostorijama prodavatelja. Robu koju Kupac namjerava vratiti u roku od 14 dana isti ne smije nositi, prepravljati, koristiti, skinuti zaštitnu foliju niti smije poduzimati osobito bilo koje radnje koje se ne smiju poduzimati u fizičkoj poslovnici prodavatelja, kao i one kojima bi umanjio vrijednost robe. Primjerice, Kupac ne smije isprobavati funkcionalnost dječijih kolica izvan doma.

 

U periodu u kojem Kupac ostvaruje pravo povrata robu mora čuvati s dužnom pažnjom odnosno mora se ponašati kao osobito pažljiv i savjestan čovjek.

U slučaju umanjenja vrijednosti proizvoda koje je rezultat rukovanja prekomjernog proizvodom, Prodavatelj će procijeniti umanjenje vrijednosti proizvoda uzimajući u obzir objektivne kriterije svakog pojedinog slučaja te će o tome izvijestiti Kupca.

Ukoliko Kupac jednom narudžbom naruči više komada proizvoda koji trebaju biti isporučeni odvojeno, odnosno ako je riječ o robi koja se dostavlja u više komada ili više pošiljki, rok od 14 dana započinje teći od dana kada je Kupcu ili trećoj osobi određenoj od strane Kupca, a koja nije prijevoznik, predan u posjed zadnji komad ili zadnja pošiljka proizvoda.

Ako je ugovorena redovita isporuka robe kroz određeni period, rok od 14 dana započinje teći dana kada je Kupcu ili trećoj osobi određenoj od strane Kupca, a koja nije prijevoznik, predan u posjed prvi komad ili prva pošiljka proizvoda.

Ukoliko Kupac ne bude obaviješten o pravu na raskid ugovora, pravo  na jednostrani raskid ugovora prestaje po isteku 12 mjeseci od isteka roka od 14 dana.

Ako je Prodavatelj dostavio Kupcu obavijest o pravu na raskid ugovora u roku od 12 mjeseci pravo na jednostrani raskid ugovora prestaje po isteku roka od 14 dana od kada je Kupac primio tu obavijest.